Fleetwood 2.0 Helemaal klaar voor de toekomst

FL Fleetwood
24/06/2024 - 07:42

Fleetwood 2.0 Helemaal klaar voor de toekomst

https://fleetwood.be/2024/05/22/helemaal-klaar-voor-fleetwood-2-0/

 

Na drie jaar hard werken om Fleetwood als nieuwkomer op de kaart te zetten, was het tijd om even stil te staan. Samen met een professionele partner dachten we hard na over onze positionering en uitstraling. Het eindresultaat? Een gloednieuw logo met een bijhorende nieuwe huisstijl. ‘Workflow Solutions’ als kersverse baseline. En drie sterke pijlers waarop onze bedrijfsvoering steunt. 

Als beginnend bedrijf is het niet altijd evident om meteen te starten met een grafisch sterk en aansprekend logo. Bovendien weet je niet 100% in welke marktsegmenten je verhaal aanslaat en hoe je productassortiment evolueert.

Klaas Lecluyse: “Vanuit onze focus op ergonomisch en efficiënt werken stelden we samen met enkele streng geselecteerde leveranciers een overtuigend productgamma samen. Terwijl we vroeger met ‘Your guide for a better flow’ als baseline naar buiten kwamen, luidt het nu kortweg ‘Workflow Solutions.’”

Drie pijlers

Met onze oplossingen wil Fleetwood de workflow binnen bedrijven verbeteren op drie pijlers. “Deze pijlers omvatten allereerst ‘Tilting & Lifting, met focus op ergonomie. Denk hierbij aan onze vacuüm tilarmen van Fezer, de in hoogste verstelbare werktafels van R.Beck of de kantelbare werktafels van Barth. Onder ‘Glueing & Pressing’ vallen de lijmen van Osama, onze eigenste Glue Gun, de persen van Joos en Columbus, onze PressKit en de raampersen van R.Beck. De laatste pijler omvat tal van ‘Handling & Finishing’, waaronder transportkarren (R.Beck), deurlakkeerwagen (Lachner), verwarmingsstaven (Elkom) en kantfreesmachines (Hebor).”

Breder in de markt

De oplossingen en producten van Fleetwood raken steeds meer ingeburgerd bij schrijnwerkerijen en in de interieursector, toch kunnen ook bedrijven uit andere sectoren hun voordeel doen met bijvoorbeeld de vacuüm tiloplossingen. Klaas Lecluyse: “Door ons meer gestructureerd in de markt te positioneren en ook in andere sectoren te prospecteren, verbreden we ons actieterrein. De indeling in onze drie pijlers sloot daar perfect bij aan. We brengen nu een gestructureerd en coherent verhaal, niet zomaar verschillende losstaande toepassingen.”